Baba ve oğlu sigorta dolandırıcılığından mahkum edildi

Bir baba ve oğlu, Londra Şehri Polisi Sigorta Dolandırıcılığı Uygulama Departmanı (IFED) tarafından yürütülen bir soruşturmanın ardından, hileli bir araç sigortası dolandırıcılık planındaki rolleri nedeniyle mahkum edildi.

İ.R., Ağustos 2016 ile Ocak 2020 tarihleri arasında ‘’hayalet komisyonculuk’’ olarak bilinen yöntemle sahte sigorta poliçeleri satarak 61.763 sterlin haksız kazanç elde etti. Eylül 2019'dan Haziran 2020'ye kadar bunun 11.977 sterlinlik kısmını oğlu A. I. ile paylaşmıştır.

IFED tarafından elde edilen kamera kayıtları, A.'in evinde arama emri uygulanırken İlyas'ın kardeşi Z. R.'un İ.'ın ofisinden iki bilgisayarı aldığını gösterdi.

Üçlü, 6 Haziran 2025 tarihinde Leicester Crown Mahkemesi'nde aşağıdaki şekilde mahkum edildi:

  • Leicester, N. R.'dan 51 yaşındaki İ. R. 21 ay hapis cezasına çarptırıldı. Sahte beyanla dolandırıcılık, Finansal Hizmetler ve Piyasalar Yasasını ihlal etmek ve suç teşkil eden malları transfer etmek suçlarını kabul etti.
  • Leicester, N. R.'dan 28 yaşındaki A. I. 16 hafta hapis cezasına çarptırılmış, cezası 12 ay süreyle ertelenmiş ve 100 saat ücretsiz çalışma yapmasına karar verilmiştir. Kara para aklama suçunu kabul etmiştir.
  • Leicester, T. R.'dan 47 yaşındaki Z. R. 18 hafta hapis cezasına çarptırılmış, cezası 12 ay süreyle ertelenmiş ve 120 saat ücretsiz çalışma yapmasına karar verilmiştir. Adaleti saptırmaktan suçlu olduğunu kabul etmiştir.

IFED'in mali müfettişleri şimdi I. ve A.'in ‘’hayalet komisyonculuk’’ faaliyetinden elde ettikleri toplam miktarı belirlemek için bir soruşturma yürütecek. Suç gelirlerinin geri alınmasını amaçlayan müsadere işlemleri daha sonraki bir tarihte gerçekleştirilecektir.

Londra Şehri Polisi'nin Sigorta Dolandırıcılığı Uygulama Departmanı'ndan (IFED) Dedektif Memur D. W. şunları söyledi:

‘’Hayalet komisyonculuk’’ kurbanlarını sigortasız ve para cezalarına, ehliyetlerine puan verilmesine ve hatta arabalarına el konulmasına karşı savunmasız bırakıyor. İ., kendi maddi kazancı için kurbanlarını bu sonuçlara maruz bırakmaktan çekinmedi.

"Üçlünün soruşturma sırasında memurları kandırma girişimlerine rağmen, toplanan kanıtların gücü sayesinde her üçü de mahkemede suçlarını kabul etmiş ve şimdi haklı olarak eylemlerinden sorumlu tutulmuştur. İ.ve A.'e karşı başlatılacak müsadere işlemleri, IFED'in 'hayalet komisyonculuk' suç faaliyetlerinden faydalanmamasını sağlamak için tüm seçeneklerini kullanacağına dair açık bir mesaj göndermelidir."

Dava, Sigorta Dolandırıcılığı Bürosu (IFB) tarafından, İ.'ın dört sigortacıdan toplam 52 adet hileli kasko poliçesi almasıyla ilişkilendirilerek IFED'e havale edildi.

I., düşük maliyetli sigorta yapmak için kurbanlarından 200 ila 300 sterlin arasında bir ücret talep etti. İ., poliçeleri yaptırırken sigortacılara E. C. adlı bir şirketten sahte mektuplar göndererek poliçe sahiplerine hasarsızlık indirimi sağladı. Mektuplarda, poliçe sahibinin E. C. tarafından birkaç yıldır istihdam edildiği ve bu süre zarfında herhangi bir trafik kazasına karışmadığı veya herhangi bir sigorta talebinde bulunmadığı yanlış bir şekilde belirtilmiştir.

Yanlış bilgi ve sahte mektupların kullanılması poliçelerin geçersiz olduğu anlamına geliyordu ve birçoğu sahte olduklarına dair endişeler nedeniyle sigortacılar tarafından iptal edildi.

Soruşturma, E. C.'in İ.'ın sigorta poliçesi satmak için kullandığı ofisle aynı kayıtlı adresi paylaştığını ortaya çıkardı.

IFED görevlileri İ. ve A.R.'in mülklerinde arama emri çıkardı. İlk olarak A.'in mülkünde arama emri çıkarıldı ve bu sırada memurlar İ.'ın ofis adresinin anahtarlarını istedi.

Anahtarlar verilmediği için memurlar İ.'ın ofisine zorla girdi ve bir kamera kayıt cihazına el koydu.

Arama emrinin alındığı gün kaydedilen kamera görüntülerinin incelenmesi, IFED görevlileri A.'in mülkünü ararken Z.'in İ.'ın ofisine girdiğini ortaya çıkardı. Z., bir eldiven kullanarak ofisteki bir CCTV kamerasını kapatma girişiminde başarısız olmuş, ardından bir masadan iki bilgisayar kasasını alarak binadan ayrılmıştır.

Yetkililer, güvenlik kamerasına yansıyan olay gerçekleşmeden önce İ. ve Z. arasında dört telefon görüşmesi yapıldığını tespit etti.

A. ve İ.'ın adreslerinde tekrardan arama için emir çıkarıldı. Ele geçirilen eşyalar arasında A.r'e ait iki bilgisayar ve bir telefon da vardı.

IFED'in A.'in telefonu üzerinde yaptığı analiz, Ekim 2015'ten Mart 2021'e kadar en az 31 kişiyle sigortacılıkla ilgili mesajlaştığını gösterdi. Kişiler A.'e fiyat teklifi istemek için mesaj attıklarında, genellikle poliçeleri İ.'ın düzenlediğini ve ertesi gün bir maliyetle onlara geri döneceğini belirtiyordu.

Bir fiyat teklifi kesinleştiğinde A., ödemenin yapılabilmesi için kişiden poliçesini düzenlemek üzere İ.'ın ofisini ziyaret etmesini veya banka kartının fotoğrafını göndermesini istiyordu.

İ.'ın ofisinde ele geçirilen bilgisayarlardan birinde sigortayla ilgili yedi belge bulunuyordu.

IFED'in mali müfettişleri, İ.'ın ‘’hayalet komisyonculuk’’ faaliyeti sonucunda Ağustos 2016'dan Ocak 2020'ye kadar 61.763 Sterlini cebe indirdiğini tespit etti. Ancak, HMRC ile yapılan soruşturmalar, kayıtlarının 2016'dan 2020'ye kadar sadece toplam 27.366 Sterlin kazandığını iddia ettiğini göstermiştir.

A. polis sorgusu sırasında memurlara İ.'tan para aldığını hatırlamadığını ve bu paranın ne için olduğundan emin olmadığını söyledi.

Sigorta Dolandırıcılığı Bürosu (IFB) İstihbarat ve Soruşturma Müdürü J. D. şunları söyledi:

"İ. R. halkın masum üyelerini istismar etmiş, sahte araç sigortası satarak on binlerce poundu cebe indirmiş ve mağdurları sigortasız ve parasız bırakmıştır. Şok edici bir şekilde, dolandırıcılık faaliyetleri öz kardeşi ve oğlu tarafından da desteklenmiştir.

"Bu dolandırıcılık planında oynadıkları rol nedeniyle bu aileye karşı adaletin yerini bulmuş olmasından memnuniyet duyuyoruz. ‘’Hayalet komisyonculuk’’ ciddi bir tehdit olmaya devam ediyor ve tüketicileri korumak için polis ve sigortacılarla yakın bir şekilde çalışmaya devam ediyoruz. Sigorta dolandırıcılığına dair kanıtı olan herkesi gizli CheatLine hattımıza bildirimde bulunmaya teşvik ediyoruz."

Kaynak: https://www.cityoflondon.police.uk/news/city-of-london/news/2025/june/father-and-son-sentenced-for-insurance-fraud/

×

SİGORTA BİLGİ VE GÖZETİM MERKEZİ
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI HAKKINDA AYDINLATMA METNİ


Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği bünyesinde, kamu hizmeti sunmak amacıyla tüzel kişiliğe sahip bir kurum olarak kurulmuştur.

Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi 5684 sayılı Sigortacılık Kanunu’nun 31/B maddesinin birinci fıkrasına istinaden; sigortalılar ve sigorta sözleşmesinden dolaylı da olsa menfaat sağlayanlara ilişkin olarak, yanlış sigorta uygulamaları dâhil, risk değerlendirmesine esas bilgileri toplamak ve bu bilgilerin sigorta, reasürans ve sigortacılık faaliyetinde bulunan emeklilik şirketleri ile T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı'nca belirlenecek kişilerle paylaşılmasını sağlamak amacıyla kurulmuş, Bakanlık’ça belirlenen sigortalara ilişkin, poliçe, zeyil, hasar kayıtlarının sigorta şirketleri tarafından elektronik ortamdan transfer edilerek toplandığı Bilgi Merkezi’dir.

Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi (Bundan böyle “SBM veya Merkez” olarak anılacaktır.) 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nda tanımlı veri sorumlusu sıfatıyla işlediği kişisel verilerinizin güvenliğine önem vermektedir. Bu nedenle sizleri kişisel verilerinizin işlenmesine ilişkin olarak bilgilendirmek isteriz.

KİŞİSEL VERİLERİNİZİN İŞLENME AMACI

Kişisel verileriniz 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve ikincil düzenlemelere uygun olarak aşağıda belirtilen amaçlar ve hukuki sebepler çerçevesinde işlenmektedir.

SBM, “Kimlik Bilgisi, İletişim Bilgisi, İşlem Güvenliği, Müşteri İşlem Bilgisi, Lokasyon Bilgisi, Özlük Bilgisi, Hukuki İşlem Bilgisi, Fiziksel Mekan Güvenliği Bilgisi, Risk Yönetimi Bilgisi, Finansal Bilgi, Mesleki Deneyim Bilgisi, Görsel ve İşitsel Kayıtlar, Poliçe Bilgileri, Hasar Bilgileri, Kaza Bilgileri, Ekspertiz Bilgileri, Sigortalı Bilgileri, Diğer” kategorilerine giren kişisel verileri işlemektedir.

SBM, Sigortacılık Kanunu ve sigortacılık faaliyetleri kapsamında aşağıdaki amaçlar ile kişisel verileri işlemektedir:

  • Sigortacılık Kanunu kapsamında sigortalılar ve sigorta sözleşmelerinden dolayı menfaat sağlayanlara ilişkin olarak risk değerlendirmesine ilişkin bilgileri toplamak ve risk değerlendirmesi yapmak,
  • Yanlış sigorta uygulamaları ve sigorta sahtekarlıkları hakkında risk analizi yapmak,
  • Risk değerlendirmesine esas bilgileri toplamak ve bu bilgilerin sigorta, reasürans ve sigortacılık faaliyetinde bulunan emeklilik şirketleri ile Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından belirlenecek kişilerle paylaşılmasını sağlamak,
  • Sigorta uygulamaları kapsamında, poliçe yazım ve hasar süreçlerinin izlenmesi de dâhil olmak üzere Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından talep edilen her türlü çalışmayı yapmak ve bu amaçla gerekli alt yapıyı tesis etmek,
  • Kamu gözetim ve denetiminin daha etkin bir şekilde yerine getirilmesinin sağlamak,
  • Sigortalara ilişkin güvenilir istatistiklerin temininin sağlamak,
  • Sigorta sektöründe uygulama birliğini sağlamak,
  • Sigorta sahtekârlıklarının önlenmesini sağlamak,
  • Sigorta sistemine olan güvenin artırılmasını sağlamak,
  • Tazminat ödemelerinin düzenli biçimde gerçekleştirilmesini sağlamak,
  • Zorunlu sigortalarını yaptırmamış motorlu araç işletenlerinin tespiti ve sigortalılık oranlarının artırılmasının sağlanması,
  • Üye sigorta şirketlerinin trafik sigortaları branşları, hayat ve kaza branşları, hayat dışı sigorta branşları, sağlık ve hastalık branşlarına ilişkin sigorta sözleşmelerine ait kayıtlarının tutulduğu bir veri tabanı oluşturmak ve bu veri tabanın üye sigorta şirketleri tarafından güncellenmesini sağlamak,
  • Üye sigorta şirketlerinden ve eksperlerden sigortalara ilişkin muallâk ve ödenmiş hasar verilerini güncellenmiş olarak almak ve bu kayıtları Merkez nezdindeki sigorta kayıtları ile ilişkilendirmek,
  • Zorunlu sigortaları yaptırmamış motorlu araç işletenlerinin tespiti amacıyla ilgili kurumlarla iş birliği yapmak, bu kurumlardan araç işletenlerine ve sürücülere ilişkin bilgileri içeren kayıtları elektronik ortamda almak, bu kayıtları sigorta kayıtları ile ilişkilendirmek ve sigortasız araçlara ait listeler oluşturmak,
  • Türkiye Cumhuriyeti sınırlarından giriş yapan yabancı plakalı araçlar için ibraz edilmesi zorunlu olan üçüncü şahıs mali sorumluluk sigortası sözleşmeleri ile Türkiye Cumhuriyeti sınırlarından çıkış yapan Türkiye'de kayıtlı motorlu araçlar için yaptırılması zorunlu olan üçüncü şahıs mali sorumluluk sigortası sözleşmelerine ilişkin kayıtları tutmak,
  • Hasarsızlık indirimi veya prim artırımı uygulamasında kullanılmak üzere hasar durum belgesi düzenlemek, bu belgeyi üye sigorta şirketine, acenteye veya sigortalıya bedelsiz olarak vermek,
  • Üye sigorta şirketlerinin Merkez nezdinde oluşturulan veri tabanında bilgileri tutulan sigortalara ilişkin uygulamalarını takip etmek,
  • Prim üretimine, sigortalılık oranlarına, kaza ve hasar ile sigorta sözleşmelerine ilişkin verileri ve Merkezce üretilen benzer istatistikleri, içeriği ve şekli Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından belirlenen, bilgi raporlarına dönüştürmek,
  • Yetkili kullanıcıların bilgi taleplerini karşılamak,
  • Merkez nezdinde oluşturulan veri tabanında bilgileri tutulan sigortalara ilişkin tarifelerin oluşturulmasını teminen çalışmalar yapmak ve bu çalışmaları Hazine ve Maliye Bakanlığına ve Türkiye Sigorta, Reasürans ve Emeklilik Şirketleri Birliği’ne göndermek, görev alanına dahil sigortalara ilişkin uluslararası uygulamaları takip etmek,
  • Üye sigorta şirketlerinin Merkez nezdinde oluşturulan veri tabanında bilgileri tutulan sigortalara ilişkin karşılıklı rücu alacaklarına yönelik mahsuplaşma işlemlerini kolaylaştırmak üzere takas odası kurmak,
  • Yanlış sigorta uygulamaları ve müşteri profilinin tespitine ilişkin kayıtların tutulduğu bir veri tabanı oluşturmak ve üye şirketler ile diğer kaynaklardan elde edilen veriler vasıtasıyla veri tabanının sürekli olarak güncellenmesini sağlamak,
  • Sigortalılara, taraf oldukları sigorta sözleşmeleri ile ilgili özet sigorta ve hasar bilgilerine internet ortamında erişim imkânı sağlamak.
  • Sigorta sözleşmelerine taraf olan kurum ve kuruluşların, taraf oldukları sigorta sözleşmeleri ile sınırlı olmak kaydıyla, bilgi taleplerinin karşılanmasına yönelik olarak söz konusu kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapmak,
  • Teknik esaslara, prim üretimine, ödenen tazminatlara ve sigorta sözleşmelerine ilişkin veriler ile Merkezce üretilen benzer istatistikleri, içeriği ve şekli Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından belirlenen bilgi raporlarına dönüştürmek,
  • Hasar konusu maddi varlıkların değeri ile ilgili kayıtların tutularak tarafların bilgisine sunulmaya hazır hale getirmek,
  • Hasar ekspertiz raporlarının kayıtlarını tutmak ve takibini yapmak,
  • Üye sigorta şirketleri tarafından yapılacak risk değerlendirme sürecinin sağlıklı bir şekilde yapılabilmesini teminen, sigortalıya ait kayıtları üye sigorta şirketlerine bedelsiz olarak vermek,
  • Sağlıklı fiyatlandırma ve hasar ödemesi yapılması, sigorta hasarları ve bunların ekspertizi ile ödemelerine ilişkin verilerin merkezi bir veri tabanında toplanmasını sağlamak.

Sigortacılık faaliyetleri kapsamında ise aşağıdaki amaçlar doğrultusunda kişisel veriler işlenmektedir;

  • Acil durum yönetimi süreçlerinin yürütülmesi,
  • Bilgi güvenliği süreçlerinin yürütülmesi,
  • Çalışan adayı / stajyer / öğrenci seçme ve yerleştirme süreçlerinin yürütülmesi,
  • Çalışan adaylarının başvuru süreçlerinin yürütülmesi,
  • Çalışanlar için iş akdi ve mevzuattan kaynaklı yükümlülüklerin yerine getirilmesi,
  • Çalışanlar için yan haklar ve menfaatleri süreçlerinin yürütülmesi,
  • Erişim yetkilerinin yürütülmesi,
  • Eğitim faaliyetlerinin yürütülmesi,
  • Finans ve muhasebe işlerinin yürütülmesi,
  • Finans ve muhasebe işlerinin yürütülmesi,
  • Finansal süreçlerin yürütülmesi,
  • Firma / ürün / hizmetlere bağlılık süreçlerinin yürütülmesi,
  • İç denetim/ soruşturma / istihbarat faaliyetlerinin yürütülmesi,
  • İletişim faaliyetlerinin yürütülmesi,
  • İnsan kaynakları süreçlerinin planlanması,
  • İş faaliyetlerinin yürütülmesi / denetimi,
  • İş sağlığı / güvenliği faaliyetlerinin yürütülmesi,
  • İş süreçlerinin iyileştirilmesine yönelik önerilerin alınması ve değerlendirilmesi,
  • İş sürekliliğinin sağlanması faaliyetlerinin yürütülmesi,
  • Kuruma gelen ziyaretçilerin kayıtlarının tutulması,
  • Mal / hizmet satın alım süreçlerinin yürütülmesi,
  • Mal / hizmet satış sonrası destek hizmetlerinin yürütülmesi,
  • Mal / hizmet satış süreçlerinin yürütülmesi,
  • Mal / hizmet üretim ve operasyon süreçlerinin yürütülmesi,
  • Organizasyon ve etkinlik yönetimi,
  • Resmi yazışmaların yürütülmesi,
  • Saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi,
  • Soruşturma / istihbarat faaliyetlerinin yürütülmesi,
  • Sözleşme süreçlerinin yürütülmesi,
  • Talep / şikayetlerin takibi,
  • Taşınır mal ve kaynakların güvenliğinin temini,
  • Tedarik zinciri yönetimi süreçlerinin yürütülmesi,
  • Yönetim faaliyetlerinin yürütülmesi.

ÖZEL NİTELİKLİ KİŞİSEL VERİLERİNİZİN İŞLENMESİ

SBM, “Sağlık Bilgisi, Ceza Mahkumiyeti ve Güvenlik Tedbirleri Bilgisi, kategorilerine giren özel nitelikli kişisel verileri işlemektedir.

“Ceza Mahkumiyeti ve Güvenlik Tedbirleri Bilgisi” kategorisine giren özel nitelikli kişisel verileriniz aşağıdaki amaçlar doğrultusunda işlenmektedir;

  • Yanlış sigorta uygulamaları ve sigorta sahtekarlıkları hakkında risk analizi yapmak,
  • Kamu gözetim ve denetiminin daha etkin bir şekilde yerine getirilmesinin sağlamak,
  • Sigorta sahtekârlıklarının önlenmesini sağlamak,
  • Sigorta sistemine olan güvenin artırılmasını sağlamak,
  • Yanlış sigorta uygulamaları ve müşteri profilinin tespitine ilişkin kayıtların tutulduğu bir veri tabanı oluşturmak ve üye şirketler ile diğer kaynaklardan elde edilen veriler vasıtasıyla veri tabanının sürekli olarak güncellenmesini sağlamak,
  • Bilgi güvenliği süreçlerinin yürütülmesi,
  • Çalışan adaylarının başvuru süreçlerinin yürütülmesi,
  • İç denetim/ soruşturma / istihbarat faaliyetlerinin yürütülmesi,
  • Talep / şikayetlerin takibi.

“Sağlık Bilgisi” kategorisine giren özel nitelikli kişisel verileriniz aşağıdaki amaçlar doğrultusunda işlenmektedir;

  • Kamu gözetim ve denetiminin daha etkin bir şekilde yerine getirilmesinin sağlamak,
  • Sigortalara ilişkin güvenilir istatistiklerin temininin sağlamak,
  • Sigorta sektöründe uygulama birliğini sağlamak,
  • Sigorta sahtekârlıklarının önlenmesini sağlamak,
  • Sigorta sistemine olan güvenin artırılmasını sağlamak,
  • Üye sigorta şirketlerinin hayat ve kaza branşları ile sağlık ve hastalık branşlarına ilişkin sigorta sözleşmelerine ait kayıtlarının tutulduğu bir veri tabanı oluşturmak ve bu veri tabanın üye sigorta şirketleri tarafından güncellenmesini sağlamak,
  • Üye sigorta şirketlerinin Merkez nezdinde oluşturulan veri tabanında bilgileri tutulan sigortalara ilişkin uygulamalarını takip etmek,
  • Yetkili kullanıcıların bilgi taleplerini karşılamak,
  • Merkez nezdinde oluşturulan veri tabanında bilgileri tutulan sigortalara ilişkin tarifelerin oluşturulmasını teminen çalışmalar yapmak ve bu çalışmaları Müsteşarlığa ve Birliğe göndermek, görev alanına dahil sigortalara ilişkin uluslararası uygulamaları takip etmek,
  • Yanlış sigorta uygulamaları ve müşteri profilinin tespitine ilişkin kayıtların tutulduğu bir veri tabanı oluşturmak ve üye şirketler ile diğer kaynaklardan elde edilen veriler vasıtasıyla veri tabanının sürekli olarak güncellenmesini sağlamak.
  • Sigortalılara, taraf oldukları sigorta sözleşmeleri ile ilgili özet sigorta ve hasar bilgilerine internet ortamında erişim imkânı sağlamak,
  • Sigorta sözleşmelerine taraf olan kurum ve kuruluşların, taraf oldukları sigorta sözleşmeleri ile sınırlı olmak kaydıyla, bilgi taleplerinin karşılanmasına yönelik olarak söz konusu kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmak,
  • Prim üretimine, ödenen tazminatlara ve sigorta sözleşmelerine ilişkin veriler ile Merkezce üretilen benzer istatistikleri, içeriği ve şekli Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından belirlenen bilgi raporlarına dönüştürmek,
  • Üye sigorta şirketleri tarafından yapılacak risk değerlendirme sürecinin sağlıklı bir şekilde yapılabilmesini teminen, sigortalıya ait kayıtları üye sigorta şirketlerine bedelsiz olarak vermek,
  • Bilgi güvenliği süreçlerinin yürütülmesi,
  • Çalışan adaylarının başvuru süreçlerinin yürütülmesi,
  • Çalışanlar için iş akdi ve mevzuattan kaynaklı yükümlülüklerin yerine getirilmesi,
  • Çalışanlar için yan haklar ve menfaatleri süreçlerinin yürütülmesi,
  • Firma / ürün / hizmetlere bağlılık süreçlerinin yürütülmesi,
  • İç denetim/ soruşturma / istihbarat faaliyetlerinin yürütülmesi,
  • Saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi,
  • Talep / şikayetlerin takibi.

SBM yukarıda sayılan özel nitelikli kişisel verilerinizi 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun 6. maddesindeki açık rıza hukuki sebebi ve “Kanunlarda açıkça öngörülmesi” hukuki sebebi uyarınca işlemektedir. “Sağlık Bilgisi” kategorisindeki özel nitelikli kişisel veriler buna ek olarak “Kamu sağlığının korunması, koruyucu hekimlik, tıbbî teşhis, tedavi ve bakım hizmetlerinin yürütülmesi, sağlık hizmetleri ile finansmanının planlanması ve yönetimi amacıyla, sır saklama yükümlülüğü altında bulunan kişiler tarafından” ilgilinin açık rızası aranmaksızın da işlenebilir.

KİŞİSEL VERİLERİN AKTARILMASI

SBM kişisel verilerinizi, yukarıda belirtilen amaçlar ile sınırlı olarak 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun 8. ve 9. maddelerine uygun olarak aktarmaktadır.

Kişisel verileriniz SBM tarafından Sigortacılık Kanunu ve diğer mevzuat kapsamında yukarıda sayılan amaçlarla sınırlı olarak aşağıdaki üçüncü taraflar ile paylaşılabilir;

  • Gerçek kişiler veya özel hukuk tüzel kişileri; Sigorta şirketleri, reasürans şirketleri, emeklilik şirketleri, acenteler, sigortalılar, sigorta sözleşmesinden dolaylı da olsa menfaat sağlayanlar, ekspertizler vb. üçüncü taraflar.
  • Yetkili Kamu Kurum ve Kuruluşları; Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi İktisadi İşletmesi, Hazine ve Maliye Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı başta olmak üzere diğer bakanlıklar, Kamu Kurumu Niteliğindeki Meslek Kuruluşları (Türkiye Sigorta, Reasürans ve Emeklilik Şirketleri Birliği, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği), Adli Makamlar, Emniyet Genel Müdürlüğü, Kamu Kurumu veya Kuruluşu niteliğindeki diğer üçüncü taraflar.
  • Tedarikçiler; Mal veya hizmet temin edilen tedarikçi firmalar.
  • Herkese açık; Web sitesi, sosyal medya hesapları veya basın yayın yoluyla aktarılan veriler için geçerlidir.

Kişisel verileriniz SBM tarafından yurt dışına aktarılmamaktadır.

KİŞİSEL VERİLERİN TOPLANMA YÖNTEMLERİ VE HUKUKİ SEBEBİ

SBM kişisel verilerinizi hem tamamen veya kısmen otomatik yollarla hem de veri kayıt sisteminin parçası olan ancak otomatik olmayan yöntemlerle;

Sigortacılık Kanunu ve diğer yasal düzenlemeler kapsamında ve kurumun iç faaliyetleri ve Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun 5. ve 6. maddesinde belirtilmiş olan;

  • Kanunlarda açıkça öngörülmüş olması,
  • Hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmek için zorunlu olması,
  • Sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olup işlemenin gerekli olması,
  • Meşru menfaati için işlemenin zorunlu olması,
  • Tarafınızca alenileştirilmiş olması,
  • Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için işlemenin zorunlu olması,
  • Açık rızanızın bulunması
  • Şeklindeki hukuki sebeplere dayanarak aşağıdaki taraflardan toplamaktadır;
  • Sigortacılık faaliyetleri kapsamında üye sigorta şirketlerinden,
  • Kuruluş amaçları doğrultusunda; özel hukuk tüzel kişileri ile kamu kurum ve kuruluşlarından, kamu kurumu niteliğinde meslek kuruluşları ve bunların üst kuruluşlarından, ilgili mevzuatla kurulmuş diğer bilgi merkezlerinden,
  • Veri sahibi kişilerin SBM’ye çeşitli kanallardan başvurması ve kişisel verileriniz iletmesi durumlarında veri sahibi kişinin kendisi veya yetkili temsilcisinden,
  • Web Sitesindeki iletişim ve sorgu kanalları veya çağrı merkezi aracılığıyla,
  • SBM uygulamalarına kayıt yapılması ve kullanılması durumlarında,
  • Kamera kayıtlarının alınması ve ziyaretçi kayıtlarının oluşturulması kapsamında,
  • Tedarikçi şirketler veya diğer üçüncü taraf tüzel kişilikler aracılığı ile kişisel verilerinizin SBM’ye aktarılması durumunda,
  • Veri sahibinin diğer yöntemler ile kişisel verilerini açıkladığı durumlarda.

KİŞİSEL VERİLERİNİZE İLİŞKİN HAKLARINIZ

SBM nezdindeki veri işleme faaliyetleri ve kayıtlara ilişkin veri sahibi olarak;

  • Kişisel verilerinizin işlenip işlenmediğini öğrenme,
  • Kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
  • Kişisel verilerinizin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
  • Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
  • Kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemlerin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
  • İşlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemlerin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
  • İşlenen verilerinizin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
  • Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun 7. maddesinde yer alan şartlar çerçevesinde kişisel verilerin silinmesini ya da yok edilmesini isteme, yapılan düzeltme, silme ya da yok etme işlemlerinin kişisel verilerin paylaşıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini talep etme,
  • Kişisel verilerinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etme haklarına sahipsiniz.

Veri Sahibinin Başvuru Usulü

Veri sahipleri, yukarıda sayılan haklarına ilişkin taleplerini Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’de öngörülen başvuru usullerine uygun olarak SBM’ye başvurabilir.
Bu durumda SBM, talebi niteliğine göre en kısa sürede ve en geç 30 (otuz) gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi hâlinde, Kişisel Verileri Koruma Kurulu’nca belirlenen tarifedeki ücreti talep edilebilecektir. Taleplerin alınması, iletilmesi ve sonuçlandırılmasına ilişkin süreçler ilgili prosedür uyarınca gerçekleştirilir. Detaylı bilgi için “www.sbm.org.tr” adresinde bulunan Kişisel Verilerin Korunması Politikamızı inceleyebilirsiniz.

Bu kapsamda aşağıda bulunan “Veri Sahibi Başvuru Formu” nu doldurarak;

  • Veri Sahibi’nin şahsen başvurusu* ile,
  • Noter vasıtasıyla*,
  • İadeli taahhütlü posta yoluyla kimlik doğrulamak suretiyle*,
  • Kayıtlı Elektronik Posta yoluyla** başvurabilir.

* “Veri Sahibi Başvuru Formu” zarfının üzerine “Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Kapsamında Bilgi Talebi” yazarak Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi Nida Kule Göztepe İş Merkezi Merdivenköy Mah. Bora Sok. No:1 Kat:21 34732 Kadıköy/İstanbul adresine postalamak veya
** sbm@hs03.kep.tr adresi üzerinden konu kısmına “Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Bilgi Talebi” yazmak suretiyle iletebilir.

Veri Sahibi Başvuru Formu (PDF)

Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi

Nida Kule Göztepe İş Merkezi
Merdivenköy Mah. Bora Sok. No: 1 Kat: 21
34732 Kadıköy / İSTANBUL
VKN (Vergi Kimlik No): 859 040 17 41
Vergi Dairesi: Erenköy

Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi İktisadi İşletmesi

Nida Kule Göztepe İş Merkezi
Merdivenköy Mah. Bora Sok. No: 1 Kat: 20-21
34732 Kadıköy / İSTANBUL
VKN (Vergi Kimlik No): 859 052 85 33
Vergi Dairesi: Erenköy