Kişisel Verilerin Korunması

1. AMAÇ

Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi ve Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi İktisadi İşletmesi (SBM) Yönetim Komitesi ve tüm personeli, SBM Entegre Yönetim Sistemi Politikası doğrultusunda, kişisel verilerin korunmasına ilişkin Türkiye Cumhuriyeti Anayasası, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) ve sair mevzuat tarafından getirilmiş ilkelere, kurallara uymayı ve SBM tarafından verileri işlenen bireylerin haklarını korumayı taahhüt etmektedir. Yönetim Komitesi bu amaçla, uygulanmak ve geliştirilmek üzere yazılı bir kişisel verileri koruma politikası ve sistemi benimsemiştir.

Kişisel Verileri Koruma Politikası’nın (Politika) amacı, SBM’nin kişisel verilerin yönetiminde kendi standartlarını oluşturması ve gerçekleştirmesinin sağlanması; organizasyonel hedef ve yükümlülüklerin belirlenmesi, desteklenmesi, SBM’nin kabul edilebilir risk seviyesiyle uyumlu olarak kontrol mekanizmalarının tesis edilmesi; SBM’nin Anayasa, kanunlar, ilgili tüm mevzuat, sözleşmeler ve meslek kuralları uyarınca tabi olduğu yükümlülüklerin yerine getirilmesi ve bireylerin menfaatlerinin en iyi şekilde korunmasıdır.

2. KAPSAM

Politika hükümleri, SBM’nin faaliyet konuları ve çalışma alanlarında, kişisel verilerin işlenmesi süreçlerine dahil olan tüm bilgi sistemlerini ve alt bilgileri, kontratları, çevre ve fiziksel alanlar ile tüm bunlar için üretilen sistem ve düzenlemeleri kapsamaktadır.

Bu politika SBM’nin tüm organizasyon şemasındaki ekiplerini, tüm birimlerini, müdürlüklerini, direktörlüklerini, destek hizmeti veren firma çalışanlarını, stajyer ve sözleşmeli personelini kapsamaktadır.

SBM’nin kişisel verilere erişimi veya erişme ihtimali bulunan çözüm ortakları, kamu kurumları, sigorta şirketleri ve SBM ile çalışan tüm üçüncü taraflar sözleşmeler aracılığı ile kişisel veri koruma esasları ve politikaları hakkında bilgilendirilir. Hiçbir üçüncü taraf, kişisel verilerin korunması konusunda en az SBM kadar güçlü standartlara sahip yükümlülükleri ve bunlara ilişkin her türlü denetim hakkını içeren yazılı bir gizlilik anlaşması veya bu maddeleri içeren kullanıcı sözleşmesi yapılmaksızın/onaylamaksızın SBM tarafından işlenen kişisel verilere erişim sağlayamaz.

3. TANIMLAR

Açık rıza: Belirli bir konuya ilişkin, bilgilendirilmeye dayanan ve özgür iradeyle açıklanan rızayı,
Anonim hâle getirme: : Kişisel verilerin, başka verilerle eşleştirilerek dahi hiçbir surette kimliği belirli veya belirlenebilir bir gerçek kişiyle ilişkilendirilemeyecek hâle getirilmesini,
İlgili kişi/Veri sahibi: Kişisel verisi işlenen gerçek kişiyi,
İrtibat Kişisi: Veri sorumlusunun yükümlülükleri ile ilgili olarak KVK Kurumu ile kurulacak iletişim için Veri Sorumlusu tarafından Sicile kayıt esnasında bildirilen gerçek kişiyi,
Kişisel Veri: Kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü bilgiyi,
Kişisel Verilerin İşlenmesi: Kişisel verilerin tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, muhafaza edilmesi, değiştirilmesi, yeniden düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması, devralınması, elde edilebilir hâle getirilmesi, sınıflandırılması ya da kullanılmasının engellenmesi gibi veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlemini,
Kurul: Kişisel Verileri Koruma Kurulu’nu
KVKK: 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nu
KVK Komitesi: Kişisel verilerin korunmasıyla ilgili mevzuata uygunluğun sağlanması, muhafazası ve sürdürülmesi kapsamında gerekli koordinasyonu sağlayacak olan yapıyı,
KVK Kurumu: Kişisel Verileri Koruma Kurumu’nu
KVK Taahhütnamesi: Veri paylaşımı yapılan üçüncü tarafların kanuni yükümlülüklerinin belirlendiği dokümanı,
Özel Nitelikli Kişisel Veri: Kişilerin ırkı, etnik kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi inancı, dini, mezhebi veya diğer inançları, kılık ve kıyafeti, dernek, vakıf ya da sendika üyeliği, sağlığı, cinsel hayatı, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili verileri ile biyometrik ve genetik verilerini,
Politika: SBM’nin kişisel verilerin yönetiminde kendi standartlarını oluşturması ve gerçekleştirmesinin sağlanması; organizasyonel hedef ve yükümlülüklerin belirlenmesi, desteklenmesi, SBM’nin kabul edilebilir risk seviyesiyle uyumlu olarak kontrol mekanizmalarının tesis edilmesi; SBM’nin Anayasa, kanunlar, sözleşmeler ve meslek kuralları uyarınca tabi olduğu yükümlülüklerin yerine getirilmesi ve bireylerin menfaatlerinin en iyi şekilde korunması için oluşturulmuş olan Kişisel Verileri Koruma Politikası’nı
SBM: Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi ve Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi İktisadi İşletmesi’ni,
Veri işleyen: Veri sorumlusunun verdiği yetkiye dayanarak onun adına kişisel verileri işleyen gerçek veya tüzel kişiyi,
Veri kayıt sistemi: Kişisel verilerin belirli kriterlere göre yapılandırılarak işlendiği kayıt sistemini,
Veri sorumlusu: Kişisel verilerin işleme amaçlarını ve vasıtalarını belirleyen, veri kayıt sisteminin kurulmasından ve yönetilmesinden sorumlu olan gerçek veya tüzel kişiyi ifade eder.

4. UYGULAMA ESASLARI

4.1. VERİ KORUMA İLKELERİ

SBM, kişisel verilerin korunmasıyla ilgili mevzuat ve veri koruma ilkelerine uyacaktır. SBM’nin benimsediği veri koruma ilkeleri şunları içermektedir:

  • Kişisel verileri yalnızca meşru kurumsal amaçlar bakımından açıkça gerekli olması halinde işlemek,
  • Bu amaçlar için gerekli asgari ölçekte kişisel veriyi işlemek, tüm veri işleme faaliyetlerinde ölçülü olmak ve gereğinden fazla veriyi işlememek,
  • Bireylere kişisel verilerinin kimler tarafından ve ne şekilde işlendiği konusunda açık bilgi vermek,
  • Yalnızca ilgili ve uygun kişisel verileri işlemek,
  • Kişisel verileri mevzuata uygun olarak işlemek,
  • SBM tarafından işlenen kişisel veri kategorilerinin envanterini tutmak,
  • Kişisel verileri doğru ve güncel tutmak,
  • Kişisel verileri yalnızca yasal düzenlemeler, SBM’nin yasal yükümlülükleri veya meşru kurumsal menfaatlerinin gerektirdiği süre kadar saklamak,
  • Bireylerin, bilgi edinme hakkı dahil olmak üzere, kişisel verileriyle ilgili haklarına saygılı olmak,
  • Kişisel verileri güvende tutmak,
  • Kişisel verileri yurt dışına 6698 sayılı Kanun’un 9’uncu maddesi ve tabi olunan diğer mevzuatlardaki şartların sağlanması halinde transfer etmek,
  • Mevzuat uyarınca izin verilen istisnaları uygulamak,
  • Politikanın uygulanması için kişisel veri koruma sistemini tesis etmek ve uygulamak,
  • Gerektiğinde kişisel veri koruma sistemine taraf olan iç ve dış paydaşları ve bunların SBM’nin kişisel veri koruma sistemine ne ölçüde dahil olduklarını belirlemek,
  • Kişisel verilerin korunması sistemiyle ilgili özel yetki ve sorumluluklara sahip personeli belirlemek.

Tüm kişisel veri işleme faaliyetleri aşağıdaki veri koruma ilkeleriyle uyumlu olarak yapılmalıdır. SBM’nin politika ve prosedürleri bu ilkelerle uyumluluğu sağlamayı amaçlamaktadır:

  • Hukuka ve dürüstlük kurallarına uygun olma,
  • Doğru ve gerektiğinde güncel olma,
  • Belirli, açık ve meşru amaçlar için işlenme,
  • İşlendikleri amaçla bağlantılı, sınırlı ve ölçülü olma,
  • İlgili mevzuatta öngörülen veya işlendikleri amaç için gerekli olan süre kadar muhafaza edilme.

4.2. BİLDİRİMLER

SBM, veri sorumlusu olduğu ve bu sıfatla hangi kişisel veri kategorilerini işlediği konularında Kurul’u bilgilendirir. SBM, kişisel veri işleme envanterinde işlediği tüm kişisel veri kategorilerini belirler.
Bildirim Kurul’ca belirlenecek usul ve yöntem uyarınca yapılır ve yapılan bildirimin bir kopyası bildirimi yapan müdürlük tarafından saklanır.
İlgili mevzuat veya Kurul’ca gerekli görülmesi halinde bildirimler periyodik olarak tekrarlanır.
KVK Komitesi, Kurul’a yapılan bildirimde meydana gelebilecek potansiyel değişiklikleri tespit etmek amacıyla SBM’nin veri işleme faaliyetlerini ve bunlardaki değişiklikleri iş birimleri düzenli olarak günceller ve yıllık olarak kontrol edilmesi için beyanda bulunur. Yıllık olarak KVK envanteri güncellemesi sonrası gözden geçirilir ve gerekmesi halinde Veri Sorumluları Sicili üzerinden tanımlamalar güncellenir.

4.3. RİSK DEĞERLENDİRME

SBM, belirli kişisel veri türlerinin işlenmesiyle bağlantılı riskleri belirler.
SBM, kişisel verilerinin işlenmesinin bireyler üzerinde doğurabileceği riskleri değerlendirmek üzere bir prosedüre sahiptir. SBM, değerlendirme sonucu tespit edilen riskleri işbu politikayla uyumsuzluk oluşturmayacak şekilde yönetir.
Belirli bir türdeki veri işleme faaliyetinin, yapısı, bağlamı ve amaçları doğrultusunda kişisel hak ve özgürlükler üzerinde yüksek risk doğurması muhtemel ise, SBM veri işleme faaliyeti öncesinde bir etki analizi gerçekleştirerek potansiyel riskleri yönetmelidir. Benzer riskler içeren birden fazla veri işleme faaliyeti için tek bir değerlendirmeye dayanılabilir.
Etki analizi sonunda SBM’nin kişisel hak ve özgürlükler üzerinde yüksek risk doğurabilecek bir veri işleme faaliyetine başlamak üzere olduğu anlaşılırsa, bu konuyla ilgili süreç sahibi ekibin KVK Komitesi temsilcisi tarafından komite gündemine taşınarak KVK Komitesi’nin değerlendirmesi aranır. KVK Komitesi gerekli görmesi halinde Kurul’dan konuyla ilgili görüş alır.
Risk yönetiminde SBM’nin hali hazırda SBM Entegre Yönetim Sistemi Politikası ve Risk Yönetimi Politikası uyarınca benimsemiş olduğu sistem ve kontroller uygulanır.

4.4. AÇIK RIZA ALINMASI

SBM, veri sahibi tarafından belirli veri işleme faaliyetlerine ilişkin, bilgilendirilmeye dayanan ve özgür iradeyle hakkında veri işlenmesine ilişkin iradeyi ortaya koyan, yazılı/sözlü beyan veya açık doğrulayıcı eylemle açıklanan rızayı açık rıza olarak kabul etmektedir. Açık rızalar yazılı olarak veya sistemsel olarak ispata elverişli bir şekilde alınır. Açık rıza veri sahibi tarafından her zaman geri alınabilir.
Açık rızaya dayanan veri işleme faaliyetinin süreklilik arz edecek veya tekrarlanacak olması halinde alınmış açık rızaların geçerliliği kontrol edilir. Bu açık rızaların güncelliği ve doğruluğu ilgili süreç sahibi Müdürlüğün sorumluluğundadır. Açık rıza metinleri Hukuk
Baş Müşavirliği tarafından oluşturulur. Açık rıza metinleri kullanıma alınmadan önce gerekmesi halinde KVK Komitesi’nin onayı alınır. Açık rızaya dayanan veri işleme faaliyetine ilişkin açık rıza formları veya diğer ispat araçları ilgili süreç sahibi Müdürlük tarafından saklanır.

4.5. VERİ GÜVENLİĞİ

Tüm personel, SBM tarafından işlenen ve kendi sorumluluklarında olan verilerin güvenli olarak tutulmasını ve gizlilik sözleşmesi imzalamadıkça üçüncü tarafa açıklanmamasını sağlamakla yükümlüdür.
Kişisel verilere, yalnızca bunlara erişimi gerekli olanlar erişebilmelidir.
Veri güvenliği, SBM’nin Entegre Yönetim Sistemi Politikası ve buna bağlı dokümanlar uyarınca sağlanır.
Kişisel verilere ilişkin bilgi güvenliği olayları, öğrenilmesinden itibaren en kısa süre ve en geç 72(yetmişiki) saat içerisinde Kurul’a ve gerekmesi halinde ilgili kişiye prosedürlere ve kurul kararlarına uygun olarak bildirilir. Kurulun web sitesinde form ve bildirime yönelik güncel esaslar dikkate alınır.
İhlal bildiriminin açık ve sade bir dille yapılması ve asgari olarak:
• İhlalinin ne zaman gerçekleştiği,
• Kişisel veri kategorileri bazında (kişisel veri / özel nitelikli kişisel veri ayrımı yapılarak) hangi kişisel verilerin ihlalden etkilendiği,
• Kişisel veri ihlalinin olası sonuçları,
• Veri ihlalinin olumsuz etkilerinin azaltılması için alınan veya alınması önerilen tedbirler,
• İlgili kişilerin veri ihlali ile ilgili bilgi almalarını sağlayacak irtibat kişilerinin isim ve iletişim detayları ya da veri sorumlusunun web sayfasının tam adresi, çağrı merkezi vb. iletişim yolları unsurlarına yer verilmesi gerekir.

4.6. VERİ PAYLAŞIMI

Kişisel veriler ancak mevzuata uygun olarak üçüncü kişilerle paylaşılabilir. Buna göre kişisel verilerin paylaşılabilmesi için aşağıdaki koşullardan birinin bulunması aranır:
• Veri sahibin açık rızasının alınmış olması,
• Kanunlarda açıkça öngörülmesi,
• Fiili imkânsızlık nedeniyle rızasını açıklayamayacak durumda bulunan veya rızasına hukuki geçerlilik tanınmayan kişinin kendisinin ya da bir başkasının hayatı veya beden bütünlüğünün korunması için zorunlu olması,
• SBM’nin taraf olduğu ya da olacağı bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması,
• SBM’nin yasal yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması,
• İlgili kişinin kendisi tarafından alenileştirilmiş olması,
• SBM’nin haklarının tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması,
• İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, SBM’nin meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması.
• Kişisel verilerin aktarılmasına ilişkin diğer kanunlarda yer alan hükümlerin varlığı.
Kişisel veriler, ancak mevzuatta düzenlenen koşulların sağlanması halinde yurt dışına aktarılabilir.
Kişisel verilerin paylaşımına ilişkin tüm işlemler gerekçeleriyle birlikte iş sahipleri tarafından yazılı olarak kayıt altına alınmalıdır. KVK Komitesi tarafından, bu kayıtlar SBM Yönetim Komitesince belirlenen kapsam ve periyodlarda SBM İç Sistemler Ekiplerince ve/veya Dış Denetim Firmasınca SBM içinde yapılan denetim faaliyetlerine ait sonuç raporları üzerinden inceleme yapılır.
Yasal bir dayanak veya yükümlülük olmaksızın düzenli bir veri paylaşma ilişkisinin söz konusu olması halinde, söz konusu tarafla veri paylaşımının koşullarını belirleyen bir KVK Taahhütnamesi yapılır.
KVK Taahhütnamesi’nde değişiklik talepleri, gerekirse değişikliği öneren süreç sahibinin KVK Komite temsilcisi tarafından KVK Komitesi’ne sunularak değerlendirme talep edilebilir.

4.7. KAYITLARIN YÖNETİMİ

Kişisel veriler, işlenme amaçları için gerekli süreden fazla tutulamaz. Kişisel veri içeren kayıtların sınıflandırılması ve bunlara ilişkin saklama süreleri SBM Entegre Yönetim Sistemi Politikası ve ilgili dokümanlar uyarınca belirlenir.
Süresi dolan veya veri sahibinin haklı talebi üzerine imha edilmesi gereken kişisel veriler, SBM’nin ilgili prosedürleri (SBM Veri Saklama ve İmha Prosedürü) uyarınca süreç sahipleri tarafından anonimleştirilir, silinir veya yok edilir.

4.8. VERİ SAHİPLERİNİN HAKLARI

Veri sahipleri SBM nezdindeki veri işleme faaliyetleri ve kayıtlara ilişkin olarak aşağıdaki haklara sahiptir:
• Kişisel verisinin işlenip işlenmediğini öğrenme,
• Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
• Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
• Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri öğrenme,
• Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme,
• KVKK veya işbu politika uyarınca işlenmesi için mevzuata uygun bir gerekçe veya dayanak bulunmayan kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme,
• İsteği üzerine yapılan düzeltme veya silme işlemlerinin, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
• İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
• Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme.

Veri Sahibinin Başvuru Usulü

Veri sahipleri, yukarıda sayılan haklarına ilişkin taleplerini, Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’de öngörülen başvuru usullerine uygun olarak SBM’ye başvurabilir.
Bu kapsamda web sitesinde yayımlanan “Veri Sahibi Başvuru Formu” nu doldurarak;

  • Veri Sahibi’nin şahsen başvurusunda kimlik teyidine yarar belgelerle elden teslim*
  • Noter vasıtasıyla* 
  • İadeli taahhütlü posta yoluyla kimlik doğrulamak suretiyle*
  • Kayıtlı Elektronik Posta yoluyla** başvurabilir.

* “Veri Sahibi Başvuru Formu” zarfının üzerine “Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Kapsamında Bilgi Talebi” yazarak Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi veya Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi İktisadi İşletmesi adresine postalamak veya
** sbm@hs03.kep.tr veya sbmii@hs03.kep.tr adresi üzerinden konu kısmına “Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Bilgi Talebi” yazmak suretiyle iletebilir.

Veri Sahibi Başvuru Formu (PDF)

Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi

Nida Kule Göztepe İş Merkezi
Merdivenköy Mah.Bora Sok. No: 1 Kat: 21
34732 Kadıköy / İSTANBUL
VKN (Vergi Kimlik No): 859 040 17 41
Vergi Dairesi: Erenköy

Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi İktisadi İşletmesi

Nida Kule Göztepe İş Merkezi
Merdivenköy Mah. Bora Sok. No: 1 Kat: 21
34732 Kadıköy / İSTANBUL
VKN (Vergi Kimlik No): 859 052 85 33
Vergi Dairesi: Erenköy
×

SİGORTA BİLGİ VE GÖZETİM MERKEZİ
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI HAKKINDA AYDINLATMA METNİ


Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği bünyesinde, kamu hizmeti sunmak amacıyla tüzel kişiliğe sahip bir kurum olarak kurulmuştur.

Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi 5684 sayılı Sigortacılık Kanunu’nun 31/B maddesinin birinci fıkrasına istinaden; sigortalılar ve sigorta sözleşmesinden dolaylı da olsa menfaat sağlayanlara ilişkin olarak, yanlış sigorta uygulamaları dâhil, risk değerlendirmesine esas bilgileri toplamak ve bu bilgilerin sigorta, reasürans ve sigortacılık faaliyetinde bulunan emeklilik şirketleri ile T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı'nca belirlenecek kişilerle paylaşılmasını sağlamak amacıyla kurulmuş, Bakanlık’ça belirlenen sigortalara ilişkin, poliçe, zeyil, hasar kayıtlarının sigorta şirketleri tarafından elektronik ortamdan transfer edilerek toplandığı Bilgi Merkezi’dir.

Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi (Bundan böyle “SBM veya Merkez” olarak anılacaktır.) 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nda tanımlı veri sorumlusu sıfatıyla işlediği kişisel verilerinizin güvenliğine önem vermektedir. Bu nedenle sizleri kişisel verilerinizin işlenmesine ilişkin olarak bilgilendirmek isteriz.

KİŞİSEL VERİLERİNİZİN İŞLENME AMACI

Kişisel verileriniz 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve ikincil düzenlemelere uygun olarak aşağıda belirtilen amaçlar ve hukuki sebepler çerçevesinde işlenmektedir.

SBM, “Kimlik Bilgisi, İletişim Bilgisi, İşlem Güvenliği, Müşteri İşlem Bilgisi, Lokasyon Bilgisi, Özlük Bilgisi, Hukuki İşlem Bilgisi, Fiziksel Mekan Güvenliği Bilgisi, Risk Yönetimi Bilgisi, Finansal Bilgi, Mesleki Deneyim Bilgisi, Görsel ve İşitsel Kayıtlar, Poliçe Bilgileri, Hasar Bilgileri, Kaza Bilgileri, Ekspertiz Bilgileri, Sigortalı Bilgileri, Diğer” kategorilerine giren kişisel verileri işlemektedir.

SBM, Sigortacılık Kanunu ve sigortacılık faaliyetleri kapsamında aşağıdaki amaçlar ile kişisel verileri işlemektedir:

  • Sigortacılık Kanunu kapsamında sigortalılar ve sigorta sözleşmelerinden dolayı menfaat sağlayanlara ilişkin olarak risk değerlendirmesine ilişkin bilgileri toplamak ve risk değerlendirmesi yapmak,
  • Yanlış sigorta uygulamaları ve sigorta sahtekarlıkları hakkında risk analizi yapmak,
  • Risk değerlendirmesine esas bilgileri toplamak ve bu bilgilerin sigorta, reasürans ve sigortacılık faaliyetinde bulunan emeklilik şirketleri ile Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından belirlenecek kişilerle paylaşılmasını sağlamak,
  • Sigorta uygulamaları kapsamında, poliçe yazım ve hasar süreçlerinin izlenmesi de dâhil olmak üzere Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından talep edilen her türlü çalışmayı yapmak ve bu amaçla gerekli alt yapıyı tesis etmek,
  • Kamu gözetim ve denetiminin daha etkin bir şekilde yerine getirilmesinin sağlamak,
  • Sigortalara ilişkin güvenilir istatistiklerin temininin sağlamak,
  • Sigorta sektöründe uygulama birliğini sağlamak,
  • Sigorta sahtekârlıklarının önlenmesini sağlamak,
  • Sigorta sistemine olan güvenin artırılmasını sağlamak,
  • Tazminat ödemelerinin düzenli biçimde gerçekleştirilmesini sağlamak,
  • Zorunlu sigortalarını yaptırmamış motorlu araç işletenlerinin tespiti ve sigortalılık oranlarının artırılmasının sağlanması,
  • Üye sigorta şirketlerinin trafik sigortaları branşları, hayat ve kaza branşları, hayat dışı sigorta branşları, sağlık ve hastalık branşlarına ilişkin sigorta sözleşmelerine ait kayıtlarının tutulduğu bir veri tabanı oluşturmak ve bu veri tabanın üye sigorta şirketleri tarafından güncellenmesini sağlamak,
  • Üye sigorta şirketlerinden ve eksperlerden sigortalara ilişkin muallâk ve ödenmiş hasar verilerini güncellenmiş olarak almak ve bu kayıtları Merkez nezdindeki sigorta kayıtları ile ilişkilendirmek,
  • Zorunlu sigortaları yaptırmamış motorlu araç işletenlerinin tespiti amacıyla ilgili kurumlarla iş birliği yapmak, bu kurumlardan araç işletenlerine ve sürücülere ilişkin bilgileri içeren kayıtları elektronik ortamda almak, bu kayıtları sigorta kayıtları ile ilişkilendirmek ve sigortasız araçlara ait listeler oluşturmak,
  • Türkiye Cumhuriyeti sınırlarından giriş yapan yabancı plakalı araçlar için ibraz edilmesi zorunlu olan üçüncü şahıs mali sorumluluk sigortası sözleşmeleri ile Türkiye Cumhuriyeti sınırlarından çıkış yapan Türkiye'de kayıtlı motorlu araçlar için yaptırılması zorunlu olan üçüncü şahıs mali sorumluluk sigortası sözleşmelerine ilişkin kayıtları tutmak,
  • Hasarsızlık indirimi veya prim artırımı uygulamasında kullanılmak üzere hasar durum belgesi düzenlemek, bu belgeyi üye sigorta şirketine, acenteye veya sigortalıya bedelsiz olarak vermek,
  • Üye sigorta şirketlerinin Merkez nezdinde oluşturulan veri tabanında bilgileri tutulan sigortalara ilişkin uygulamalarını takip etmek,
  • Prim üretimine, sigortalılık oranlarına, kaza ve hasar ile sigorta sözleşmelerine ilişkin verileri ve Merkezce üretilen benzer istatistikleri, içeriği ve şekli Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından belirlenen, bilgi raporlarına dönüştürmek,
  • Yetkili kullanıcıların bilgi taleplerini karşılamak,
  • Merkez nezdinde oluşturulan veri tabanında bilgileri tutulan sigortalara ilişkin tarifelerin oluşturulmasını teminen çalışmalar yapmak ve bu çalışmaları Hazine ve Maliye Bakanlığına ve Türkiye Sigorta, Reasürans ve Emeklilik Şirketleri Birliği’ne göndermek, görev alanına dahil sigortalara ilişkin uluslararası uygulamaları takip etmek,
  • Üye sigorta şirketlerinin Merkez nezdinde oluşturulan veri tabanında bilgileri tutulan sigortalara ilişkin karşılıklı rücu alacaklarına yönelik mahsuplaşma işlemlerini kolaylaştırmak üzere takas odası kurmak,
  • Yanlış sigorta uygulamaları ve müşteri profilinin tespitine ilişkin kayıtların tutulduğu bir veri tabanı oluşturmak ve üye şirketler ile diğer kaynaklardan elde edilen veriler vasıtasıyla veri tabanının sürekli olarak güncellenmesini sağlamak,
  • Sigortalılara, taraf oldukları sigorta sözleşmeleri ile ilgili özet sigorta ve hasar bilgilerine internet ortamında erişim imkânı sağlamak.
  • Sigorta sözleşmelerine taraf olan kurum ve kuruluşların, taraf oldukları sigorta sözleşmeleri ile sınırlı olmak kaydıyla, bilgi taleplerinin karşılanmasına yönelik olarak söz konusu kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapmak,
  • Teknik esaslara, prim üretimine, ödenen tazminatlara ve sigorta sözleşmelerine ilişkin veriler ile Merkezce üretilen benzer istatistikleri, içeriği ve şekli Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından belirlenen bilgi raporlarına dönüştürmek,
  • Hasar konusu maddi varlıkların değeri ile ilgili kayıtların tutularak tarafların bilgisine sunulmaya hazır hale getirmek,
  • Hasar ekspertiz raporlarının kayıtlarını tutmak ve takibini yapmak,
  • Üye sigorta şirketleri tarafından yapılacak risk değerlendirme sürecinin sağlıklı bir şekilde yapılabilmesini teminen, sigortalıya ait kayıtları üye sigorta şirketlerine bedelsiz olarak vermek,
  • Sağlıklı fiyatlandırma ve hasar ödemesi yapılması, sigorta hasarları ve bunların ekspertizi ile ödemelerine ilişkin verilerin merkezi bir veri tabanında toplanmasını sağlamak.

Sigortacılık faaliyetleri kapsamında ise aşağıdaki amaçlar doğrultusunda kişisel veriler işlenmektedir;

  • Acil durum yönetimi süreçlerinin yürütülmesi,
  • Bilgi güvenliği süreçlerinin yürütülmesi,
  • Çalışan adayı / stajyer / öğrenci seçme ve yerleştirme süreçlerinin yürütülmesi,
  • Çalışan adaylarının başvuru süreçlerinin yürütülmesi,
  • Çalışanlar için iş akdi ve mevzuattan kaynaklı yükümlülüklerin yerine getirilmesi,
  • Çalışanlar için yan haklar ve menfaatleri süreçlerinin yürütülmesi,
  • Erişim yetkilerinin yürütülmesi,
  • Eğitim faaliyetlerinin yürütülmesi,
  • Finans ve muhasebe işlerinin yürütülmesi,
  • Finans ve muhasebe işlerinin yürütülmesi,
  • Finansal süreçlerin yürütülmesi,
  • Firma / ürün / hizmetlere bağlılık süreçlerinin yürütülmesi,
  • İç denetim/ soruşturma / istihbarat faaliyetlerinin yürütülmesi,
  • İletişim faaliyetlerinin yürütülmesi,
  • İnsan kaynakları süreçlerinin planlanması,
  • İş faaliyetlerinin yürütülmesi / denetimi,
  • İş sağlığı / güvenliği faaliyetlerinin yürütülmesi,
  • İş süreçlerinin iyileştirilmesine yönelik önerilerin alınması ve değerlendirilmesi,
  • İş sürekliliğinin sağlanması faaliyetlerinin yürütülmesi,
  • Kuruma gelen ziyaretçilerin kayıtlarının tutulması,
  • Mal / hizmet satın alım süreçlerinin yürütülmesi,
  • Mal / hizmet satış sonrası destek hizmetlerinin yürütülmesi,
  • Mal / hizmet satış süreçlerinin yürütülmesi,
  • Mal / hizmet üretim ve operasyon süreçlerinin yürütülmesi,
  • Organizasyon ve etkinlik yönetimi,
  • Resmi yazışmaların yürütülmesi,
  • Saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi,
  • Soruşturma / istihbarat faaliyetlerinin yürütülmesi,
  • Sözleşme süreçlerinin yürütülmesi,
  • Talep / şikayetlerin takibi,
  • Taşınır mal ve kaynakların güvenliğinin temini,
  • Tedarik zinciri yönetimi süreçlerinin yürütülmesi,
  • Yönetim faaliyetlerinin yürütülmesi.

ÖZEL NİTELİKLİ KİŞİSEL VERİLERİNİZİN İŞLENMESİ

SBM, “Sağlık Bilgisi, Ceza Mahkumiyeti ve Güvenlik Tedbirleri Bilgisi, kategorilerine giren özel nitelikli kişisel verileri işlemektedir.

“Ceza Mahkumiyeti ve Güvenlik Tedbirleri Bilgisi” kategorisine giren özel nitelikli kişisel verileriniz aşağıdaki amaçlar doğrultusunda işlenmektedir;

  • Yanlış sigorta uygulamaları ve sigorta sahtekarlıkları hakkında risk analizi yapmak,
  • Kamu gözetim ve denetiminin daha etkin bir şekilde yerine getirilmesinin sağlamak,
  • Sigorta sahtekârlıklarının önlenmesini sağlamak,
  • Sigorta sistemine olan güvenin artırılmasını sağlamak,
  • Yanlış sigorta uygulamaları ve müşteri profilinin tespitine ilişkin kayıtların tutulduğu bir veri tabanı oluşturmak ve üye şirketler ile diğer kaynaklardan elde edilen veriler vasıtasıyla veri tabanının sürekli olarak güncellenmesini sağlamak,
  • Bilgi güvenliği süreçlerinin yürütülmesi,
  • Çalışan adaylarının başvuru süreçlerinin yürütülmesi,
  • İç denetim/ soruşturma / istihbarat faaliyetlerinin yürütülmesi,
  • Talep / şikayetlerin takibi.

“Sağlık Bilgisi” kategorisine giren özel nitelikli kişisel verileriniz aşağıdaki amaçlar doğrultusunda işlenmektedir;

  • Kamu gözetim ve denetiminin daha etkin bir şekilde yerine getirilmesinin sağlamak,
  • Sigortalara ilişkin güvenilir istatistiklerin temininin sağlamak,
  • Sigorta sektöründe uygulama birliğini sağlamak,
  • Sigorta sahtekârlıklarının önlenmesini sağlamak,
  • Sigorta sistemine olan güvenin artırılmasını sağlamak,
  • Üye sigorta şirketlerinin hayat ve kaza branşları ile sağlık ve hastalık branşlarına ilişkin sigorta sözleşmelerine ait kayıtlarının tutulduğu bir veri tabanı oluşturmak ve bu veri tabanın üye sigorta şirketleri tarafından güncellenmesini sağlamak,
  • Üye sigorta şirketlerinin Merkez nezdinde oluşturulan veri tabanında bilgileri tutulan sigortalara ilişkin uygulamalarını takip etmek,
  • Yetkili kullanıcıların bilgi taleplerini karşılamak,
  • Merkez nezdinde oluşturulan veri tabanında bilgileri tutulan sigortalara ilişkin tarifelerin oluşturulmasını teminen çalışmalar yapmak ve bu çalışmaları Müsteşarlığa ve Birliğe göndermek, görev alanına dahil sigortalara ilişkin uluslararası uygulamaları takip etmek,
  • Yanlış sigorta uygulamaları ve müşteri profilinin tespitine ilişkin kayıtların tutulduğu bir veri tabanı oluşturmak ve üye şirketler ile diğer kaynaklardan elde edilen veriler vasıtasıyla veri tabanının sürekli olarak güncellenmesini sağlamak.
  • Sigortalılara, taraf oldukları sigorta sözleşmeleri ile ilgili özet sigorta ve hasar bilgilerine internet ortamında erişim imkânı sağlamak,
  • Sigorta sözleşmelerine taraf olan kurum ve kuruluşların, taraf oldukları sigorta sözleşmeleri ile sınırlı olmak kaydıyla, bilgi taleplerinin karşılanmasına yönelik olarak söz konusu kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmak,
  • Prim üretimine, ödenen tazminatlara ve sigorta sözleşmelerine ilişkin veriler ile Merkezce üretilen benzer istatistikleri, içeriği ve şekli Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından belirlenen bilgi raporlarına dönüştürmek,
  • Üye sigorta şirketleri tarafından yapılacak risk değerlendirme sürecinin sağlıklı bir şekilde yapılabilmesini teminen, sigortalıya ait kayıtları üye sigorta şirketlerine bedelsiz olarak vermek,
  • Bilgi güvenliği süreçlerinin yürütülmesi,
  • Çalışan adaylarının başvuru süreçlerinin yürütülmesi,
  • Çalışanlar için iş akdi ve mevzuattan kaynaklı yükümlülüklerin yerine getirilmesi,
  • Çalışanlar için yan haklar ve menfaatleri süreçlerinin yürütülmesi,
  • Firma / ürün / hizmetlere bağlılık süreçlerinin yürütülmesi,
  • İç denetim/ soruşturma / istihbarat faaliyetlerinin yürütülmesi,
  • Saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi,
  • Talep / şikayetlerin takibi.

SBM yukarıda sayılan özel nitelikli kişisel verilerinizi 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun 6. maddesindeki açık rıza hukuki sebebi ve “Kanunlarda açıkça öngörülmesi” hukuki sebebi uyarınca işlemektedir. “Sağlık Bilgisi” kategorisindeki özel nitelikli kişisel veriler buna ek olarak “Kamu sağlığının korunması, koruyucu hekimlik, tıbbî teşhis, tedavi ve bakım hizmetlerinin yürütülmesi, sağlık hizmetleri ile finansmanının planlanması ve yönetimi amacıyla, sır saklama yükümlülüğü altında bulunan kişiler tarafından” ilgilinin açık rızası aranmaksızın da işlenebilir.

KİŞİSEL VERİLERİN AKTARILMASI

SBM kişisel verilerinizi, yukarıda belirtilen amaçlar ile sınırlı olarak 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun 8. ve 9. maddelerine uygun olarak aktarmaktadır.

Kişisel verileriniz SBM tarafından Sigortacılık Kanunu ve diğer mevzuat kapsamında yukarıda sayılan amaçlarla sınırlı olarak aşağıdaki üçüncü taraflar ile paylaşılabilir;

  • Gerçek kişiler veya özel hukuk tüzel kişileri; Sigorta şirketleri, reasürans şirketleri, emeklilik şirketleri, acenteler, sigortalılar, sigorta sözleşmesinden dolaylı da olsa menfaat sağlayanlar, ekspertizler vb. üçüncü taraflar.
  • Yetkili Kamu Kurum ve Kuruluşları; Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi İktisadi İşletmesi, Hazine ve Maliye Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı başta olmak üzere diğer bakanlıklar, Kamu Kurumu Niteliğindeki Meslek Kuruluşları (Türkiye Sigorta, Reasürans ve Emeklilik Şirketleri Birliği, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği), Adli Makamlar, Emniyet Genel Müdürlüğü, Kamu Kurumu veya Kuruluşu niteliğindeki diğer üçüncü taraflar.
  • Tedarikçiler; Mal veya hizmet temin edilen tedarikçi firmalar.
  • Herkese açık; Web sitesi, sosyal medya hesapları veya basın yayın yoluyla aktarılan veriler için geçerlidir.

Kişisel verileriniz SBM tarafından yurt dışına aktarılmamaktadır.

KİŞİSEL VERİLERİN TOPLANMA YÖNTEMLERİ VE HUKUKİ SEBEBİ

SBM kişisel verilerinizi hem tamamen veya kısmen otomatik yollarla hem de veri kayıt sisteminin parçası olan ancak otomatik olmayan yöntemlerle;

Sigortacılık Kanunu ve diğer yasal düzenlemeler kapsamında ve kurumun iç faaliyetleri ve Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun 5. ve 6. maddesinde belirtilmiş olan;

  • Kanunlarda açıkça öngörülmüş olması,
  • Hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmek için zorunlu olması,
  • Sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olup işlemenin gerekli olması,
  • Meşru menfaati için işlemenin zorunlu olması,
  • Tarafınızca alenileştirilmiş olması,
  • Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için işlemenin zorunlu olması,
  • Açık rızanızın bulunması
  • Şeklindeki hukuki sebeplere dayanarak aşağıdaki taraflardan toplamaktadır;
  • Sigortacılık faaliyetleri kapsamında üye sigorta şirketlerinden,
  • Kuruluş amaçları doğrultusunda; özel hukuk tüzel kişileri ile kamu kurum ve kuruluşlarından, kamu kurumu niteliğinde meslek kuruluşları ve bunların üst kuruluşlarından, ilgili mevzuatla kurulmuş diğer bilgi merkezlerinden,
  • Veri sahibi kişilerin SBM’ye çeşitli kanallardan başvurması ve kişisel verileriniz iletmesi durumlarında veri sahibi kişinin kendisi veya yetkili temsilcisinden,
  • Web Sitesindeki iletişim ve sorgu kanalları veya çağrı merkezi aracılığıyla,
  • SBM uygulamalarına kayıt yapılması ve kullanılması durumlarında,
  • Kamera kayıtlarının alınması ve ziyaretçi kayıtlarının oluşturulması kapsamında,
  • Tedarikçi şirketler veya diğer üçüncü taraf tüzel kişilikler aracılığı ile kişisel verilerinizin SBM’ye aktarılması durumunda,
  • Veri sahibinin diğer yöntemler ile kişisel verilerini açıkladığı durumlarda.

KİŞİSEL VERİLERİNİZE İLİŞKİN HAKLARINIZ

SBM nezdindeki veri işleme faaliyetleri ve kayıtlara ilişkin veri sahibi olarak;

  • Kişisel verilerinizin işlenip işlenmediğini öğrenme,
  • Kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
  • Kişisel verilerinizin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
  • Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
  • Kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemlerin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
  • İşlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemlerin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
  • İşlenen verilerinizin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
  • Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun 7. maddesinde yer alan şartlar çerçevesinde kişisel verilerin silinmesini ya da yok edilmesini isteme, yapılan düzeltme, silme ya da yok etme işlemlerinin kişisel verilerin paylaşıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini talep etme,
  • Kişisel verilerinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etme haklarına sahipsiniz.

Veri Sahibinin Başvuru Usulü

Veri sahipleri, yukarıda sayılan haklarına ilişkin taleplerini Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’de öngörülen başvuru usullerine uygun olarak SBM’ye başvurabilir.
Bu durumda SBM, talebi niteliğine göre en kısa sürede ve en geç 30 (otuz) gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi hâlinde, Kişisel Verileri Koruma Kurulu’nca belirlenen tarifedeki ücreti talep edilebilecektir. Taleplerin alınması, iletilmesi ve sonuçlandırılmasına ilişkin süreçler ilgili prosedür uyarınca gerçekleştirilir. Detaylı bilgi için “www.sbm.org.tr” adresinde bulunan Kişisel Verilerin Korunması Politikamızı inceleyebilirsiniz.

Bu kapsamda aşağıda bulunan “Veri Sahibi Başvuru Formu” nu doldurarak;

  • Veri Sahibi’nin şahsen başvurusu* ile,
  • Noter vasıtasıyla*,
  • İadeli taahhütlü posta yoluyla kimlik doğrulamak suretiyle*,
  • Kayıtlı Elektronik Posta yoluyla** başvurabilir.

* “Veri Sahibi Başvuru Formu” zarfının üzerine “Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Kapsamında Bilgi Talebi” yazarak Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi Nida Kule Göztepe İş Merkezi Merdivenköy Mah. Bora Sok. No:1 Kat:21 34732 Kadıköy/İstanbul adresine postalamak veya
** sbm@hs03.kep.tr adresi üzerinden konu kısmına “Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Bilgi Talebi” yazmak suretiyle iletebilir.

Veri Sahibi Başvuru Formu (PDF)

Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi

Nida Kule Göztepe İş Merkezi
Merdivenköy Mah. Bora Sok. No: 1 Kat: 21
34732 Kadıköy / İSTANBUL
VKN (Vergi Kimlik No): 859 040 17 41
Vergi Dairesi: Erenköy

Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi İktisadi İşletmesi

Nida Kule Göztepe İş Merkezi
Merdivenköy Mah. Bora Sok. No: 1 Kat: 20-21
34732 Kadıköy / İSTANBUL
VKN (Vergi Kimlik No): 859 052 85 33
Vergi Dairesi: Erenköy